آخرین اخبار
۲۴ تير ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۹
تویوتا های جدید با طراحی شگفت انگیز در ایران | معرفی تویوتا کرولا و لوین با مشخصات فنی +قیمت
بازدید:۱۸۶
با به روزرسانی سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی، شرایط فروش تویوتا معین خودرو برای مشتریان جدید اعلام شد.
کد خبر : ۹۹۰۱۰

سامانه یکپارچه خودرو های وارداتی از روز سه شنبه ۱۹ تیرماه آغاز شده و متقاضیان جدید خودرو های وارداتی می توانند تا تاریخ ۲۴ تیرماه، با ایجاد حساب وکالتی اقدام به ثبت درخواست خود کنند. در دور جدید عرضه خودرو های وارداتی شرکت ها و محصولات مختلفی به چشم می خورد.

 

در این میان شرکت معین خودرو ایرانیان نیز با دستی پر در این دوره شرکت کرده و سه محصول خود را در این دوره عرضه کرده است. تویوتا کرولا ۱.۲ لیتر و تویوتا لوین در دو مدل هیبریدی و بنزینی از جمله این خودرو ها است. نکته قابل توجه در مورد محصولات معین خودرو این است که این محصولات دارای قیمت قطعی هستند و هزینه های جاری بالایی به آن اضافه نخواهد شد.

 

نکته دیگری که باید به آن توجه داشت این است که تویوتا لوین با پیشرانه ۱.۸ لیتری به دلیل بهره مندی از سیستم هیبرید تعرفه کمتری نسبت به نسخه های بنزینی تویوتا لوین و تویوتا کرولا داشته و به همین دلیل قیمت قطعی پایین تری نسبت به آنها دارد و در حال حاضر ارزان ترین محصولی است که شرکت معین خودر ایرانیان در این دوره عرضه می کند. 

 

در این میان تویوتا لوین با پیشرانه ۱.۲ لیتری توربوشارژ با اینکه مشخصات یکسانی نسبت به تویوتا کرولا ۱.۲ لیتری دارد، اما قیمت بالاتری نسبت به آن دارد و در حال حاضر گرانترین محصول معین خودرو در این دوره است.

 


با تمام این تفاسیر متاسفانه محصولات دیگر معین خودرو نظیر؛ هوندا وزل و تویوتا کرولا با پیشرانه ۱.۸ لیتری هیبریدی در این دوره عرضه نشده اما احتمال می رود در دوره های بعدی شاهد حضور این خودرو ها نیز باشیم.

 

نام خودرو قیمت قطعی در مبادی ورودی (تومان)
تویوتا کرولا ۱.۲ لیتر ۲۰۲۳ ۲,۰۱۴,۶۲۰,۰۰۰

تویوتا لوین ۱.۲ لیتر ۲۰۲۳ ۲,۰۶۹,۴۴۰,۰۰۰

تویوتا لوین ۱.۸ لیتر ۱,۹۷۳,۶۴۰,۰۰۰

 

قبل از هر چیزی باید گفت به لحاظ طراحی بدنه و پلتفرم تویوتا کرولا و لوین شباهت های زیادی به یکدیگر دارند اما تویوتا لوین به دلیل سبک طراحی متفاوت در بخش جلو و عقب خود بسیار جوان پسندانه تر است و شبیه به نسخه هایی از تویوتا کرولا است که در قاره آمریکا عرضه می شود.

 


در نمای جلو تویوتا LEVIN فرم طراحی چراغ های جلو بیش تر از هر چیزی خود نمایی می کند. استفاده از خطوط خمیده و گوشه های تیز در طراحی چراغ های جلو این خودرو، چهره ای اسپرت و کمی خشن را به این خودرو داده است. بر خلاف چراغ ها، سپر این خودرو طراحی به نسبت ساده داشته و از سبک های طراحی پیچیده در این قسمت ها خبری نیست. جالب است بدانید که در طراحی سپر مدل های هایبریدی لوین از خطوط موازی استفاده شده اما در سپر نسخه های بنزینی شاهد طرح لانه زنبوری هستیم. نکته دیگری که باید به آن اشاره کرد این است که در نسخه های هیبریدی لوگو تویوتا دارای حاشیه های آبی رنگ است که این موضوع در تویوتا لوین بنزینی دیده نمی شود.

 


اگر از کنار به تویوتا لوین نگاه کنید متوجه اشتراکات بدنه تویتا لوین و تویوتا کرولا می شوید. شیب بخش های جلو و عقب تویتا لوین، ابعاد در ها و… دقیقا همان چیز هایی هستند که در تویوتا کرولا نیز دیده می شود. در مجموع در نماهای جانبی تویوتا لوین شاهد طراحی منطقی و اصولی و ساده هستیم و اجزا مختلفی مانند رینگ های آلومینیومی این خودرو جلوه خوبی را به این قسمت داده است.

 


نمای عقب تویوتا LEVIN طراحی جذاب تر و هماهنگ تری نسبت به طراحی تویوتا کرولا به نمایش می گذارد. در این بخش از چراغ های عقب دو قسمتی استفاده شده که به وسیله خطوط طراحی به یکدیگر متصل شده اند. در بخش سپر نیز از تریم دو رنگ استفاده شده که جلوه خوبی را به این قسمت داده است.

 


نسخه بنزینی تویوتا لوین از یک پیشرانه ۱.۲ لیتری توربوشارژ بهره می برد. این پیشرانه قادر است روی هم رفته  114 اسب بخار قدرت و ۱۸۵ نیوتن متر گشتاور را تولید و از طریق جعبه دنده ۱۰ سرعته اتوماتیک CVT به چرخ های جلو منتقل کند.

 


در مقابل، نسخه هیبریدی تویوتا لوین دارای یک پیشرانه ۱.۸ لیتری تنفس طبیعی است که این پیشرانه به تنهایی می تواند ۹۸ اسب بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتن متر گشتاور را تولید کند. اما یک پیشرانه برقی به کمک پیشرانه بنزینی می آید که این پیشرانه به تنهایی توان تولید ۹۶ اسب بخار قدرت و ۱۸۵ نیوتن متر گشتاور را دارد. اما در این خودرو نیرو، به صورت ترکیبی مورد استفاده قرار می گیرد و مجموع توان تولیدی ۱۳۴ تا ۱۴۲ اسب بخار را می توان از این خودرو انتظار داشت که این نیرو از طریق جعبه دنده E-CVT به چرخ های جلو منتقل می شوند.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها